De voordelen van een managed live chat

  • 16 april 2019
managed live chat

Het is een functie die vrij recent is opgekomen, waar we inmiddels vrijwel allemaal bekend mee zijn, maar waarvan we nooit echt door hebben gehad dat die is ontstaan. Omdat het zo vanzelfsprekend lijkt in de moderne tijd dat alles en iedereen 24/7 bereikbaar moet zijn valt het namelijk eigenlijk alleen op als dat niét het geval is. En dat is eigenlijk alleen maar goed, want het laat zien dat de functie natuurlijk is, past binnen het plaatje en al lange tijd gewenst was. Als jouw bedrijf een website heeft kun je dus niet achter gaan lopen!

Wat is een managed live chat?

De managed live chat is een tool die vrijwel ieder bedrijf inmiddels gebruikt, en die je ongetwijfeld al vaak – bewust of onbewust – langs hebt zien komen. Zodra je een website opent komt er, vaak rechts onderin het scherm, een automatisch chatvenster tevoorschijn. De klantenservice is op die manier 24/7 bereikbaar, en je hoeft er niet eens naar te zoeken. Dat is natuurlijk ideaal om zoveel mogelijk klanten te behouden.

Wat zijn de voordelen precies?

Het is natuurlijk niet voor ieder startend bedrijf mogelijk om klantenservice voor 24 uur per dag uit te besteden. Maar er zijn zoveel voordelen dat je het eigenlijk ook zo weer terug verdiend. Juist als beginnend bedrijf wil je iedereen die je website aanklikt daar ook behouden. Als er dus ook maar enige interesse is, een vraag of een kritiekpunt, ben je direct in contact met een medewerker. Als je met veel onduidelijkheden blijf zitten ga je op zoek naar een alternatief, waarbij wel duidelijk staat aangegeven wat het idee achter iets is, hoe het in zijn werk gaat, enzovoort.

Dit is ook het geval voor beperkte openingstijden. Vroeger kwamen mensen reclames en advertenties tegen op posters op straat, of soms op televisie. Dan onthield je de naam en belde je op als je vragen had, of je ging er eens langs om te gaan kijken. Maar tegenwoordig gaat alles natuurlijk voornamelijk via het internet. Het nadeel is dat er dan ook gelijk iets anders beschikbaar is. Als je het een niet begrijpt, ga je snel verder naar de volgende Tegenwoordig browsen veel mensen juist ’s avonds laat en in het weekend op het internet. Als je vragen op dat moment niet beantwoord kunnen worden zoek je gewoon verder. En dat wil je natuurlijk niet! Met een managed live chat hou je potentiële klanten dus zo lang mogelijk geïnteresseerd.

No Comments Found

Leave a Reply