Bent u al begonnen met bloggen?
Doet u bloggen met zakelijke redenen of juist persoonlijke redenen? We creëren alsmaar content en een blog is hier uiteraard geen uitzondering in. Er zijn meer dan genoeg websites waar gratis artikelen plaatsen een dagelijkse bezigheid is geworden. In het verleden noemde we het nog een ‘weblog’. En vandaag de dag noemen we het een ‘blog’. Het wordt dan ook steeds populairder. U realiseert het wellicht niet maar het is ook enorm belangrijk.
Waarom is bloggen zo belangrijk?
Heeft u een behoefte om uw verhaal te vertellen? Waarom bent u dan nog niet begonnen met bloggen? De digitalisering biedt ons nieuwe mogelijkheden om onze verhalen te kunnen delen. Het is vooral belangrijk omdat het de kennis van u en de lezers verbreed. En uiteraard ook een uitbreiding van uw contacten. Wanneer uw een blog plaatst ontstaan er argumenten, feiten en opinies over uw blog. Die kunnen u ondersteunen of juist uitdagen. Blogs zorgen er ook voor dat u zichtbaar wordt op het internet. Daarmee promoot u uw website en datgene dat u aanbied. Als u uzelf blijft uitdagen, blijft bloggen ook interessant voor u. Een goede reden dus om te beginnen.
Schrijf waardevolle artikelen
De aandacht van de lezers zijn uiterst waardevol. Schrijft u over uw bedrijf? Schrijf dan ook gericht naar uw klanten. Dit doet u om klanten te werven om uw product/dienst te gaan gebruiken. Als u waardevolle artikelen schrijft houdt u bij hoeveel bezoekers uw website/blog krijgt, hoelang, welke pagina’s ze afgaan en op welke zoekwoorden u gezocht wordt. Als u dus artikelen schrijft die de aandacht trekken blijft er ook vraag naar uw product/dienst.
Waar kunt u blogs op plaatsen?
Uw blog is vrij simpel te plaatsen tegenwoordig. Denk bijvoorbeeld ook aan het delen van uw blog. Want op een andere website kunt u ook de aandacht krijgen om mensen naar uw website te krijgen. Dit wordt een gastblog genoemd. De meest voor de hand liggende is om uw blog op uw eigen website te plaatsen. Maar u kunt er ook voor kiezen om een aparte blog op te bouwen in WordPress. Dit is gemakkelijk te optimaliseren naar uw trefwoorde. Ook kunt u uw artikelen plaatsen op Social media. Dit is echter niet zo uitgebreid als dat u dit op uw eigen website doet. Heeft het artikel wel en toegevoegde waarde op een bepaald medium? Vraag uzelf dit altijd af voordat u de blog plaatst.