Reclames van hollandsnieuwe
Lifestyle

De reclames van hollandsnieuwe: briljant stukje marketing

Hollandsnieuwe is een Nederlandse provider die abonnementen met telefoons maar ook SIM only abonnement goedkoper aanbiedt. De telefoons die ze hierbij presenteren zijn oudere modellen. Hierdoor kunnen ze gegarandeerd goedkoop blijven. Hun abonnementen hebben ook nooit een onbeperkte hoeveelheid data. Dat maakt dit merk uitermate geschikt voor mensen die niet aan hun telefoon gekluisterd zitten. In hun reclames, die al vanaf 2017 op televisie te zien zijn, kaarten ze dit aan op een hele slimme manier.

Genoeg aan hollandsnieuwe

De reclames van hollandsnieuwe laten zien dat iemand veel in het echt leeft. Hij of zij is aan het praten, steekt een duim omhoog, of doet andere dingen zonder telefoon. Daarbij wordt de slogan geïntroduceerd: ‘hollandsnieuwe manier van … ‘, bijvoorbeeld ‘liken’. De reclames sluiten af met een uitspraak over wie iets veel in het echt doet, aan een abonnement bij hollandsnieuwe genoeg heeft. Een mooie gesloten cirkel dus, waarmee ze de aanpak van de reclames goed uitleggen.

Wat maakt het nou zo goed?

De provider pleit met deze reclames voor het minder gebruiken van de telefoon. En daarmee slaan ze nou de spijker op de kop. Want aan de ene kant is er een jonge groep mensen die verslaafd is aan zijn of haar handheld, en aan de andere kant is er een groep mensen die al dat mobiele gedoe zat is. Er ontstaat steeds meer een behoefte aan het met elkaar zijn, het niet meer gekluisterd zijn aan de telefoon. Vele mensen hanteren de regel dat als je uit eten gaat, je je telefoon allemaal in het midden legt. Degene die het eerste zijn of haar telefoon pakt betaalt de rekening. Dat het hele idee van je telefoon minder gebruiken nou juist vanuit een provider komt is verfrissend.

De kracht van herhaling

Naast het positieve bericht dat de reclames achterlaat, is er nog een extra kracht aan deze campagne. En dat is dat hij werkelijk overal terug te vinden is. Niet alleen op televisie, maar ook op print en zelfs online te vinden. Je komt hem op vele verschillende manieren tegen. Hierdoor worden consumenten op allerlei verschillende manieren bereikt. Het is de kracht van herhaling, maar ook van veelzijdigheid. Wel is het op zo’n manier gedaan dat je er niet mee wordt doodgegooid. Hij is weinig op televisie, weinig te zien in bushokjes, weinig online. Maar dat je hem af toe weer eens tegenkomt is ook weer slim gedaan. Hierdoor raken mensen niet moe van de reclame. En daarom werkt hij ook in 2019 nog steeds.

Laat een antwoord achter